Yönetim Sistemleri Danışmanlığı
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi 2015 versiyonu yayınlandı
ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi
OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Sistemi
ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi
ISO 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi
ISO 13485 Tıbbi Cihazlar İçin Kalite Sistemi
ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi
ISO 17025 Laboratuvar Akreditasyon Sistemi
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi
SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı
ISO 3834-2 Kaynak Sertifikası
AD 2000 - PED Dökümcülük Sertifikası
Helal Gıda Belgesi
ISO 50001 Enerji Yönetimi Sistemi Standardı
GlobalGAP Belgelendirmesi
İTU İyi Tarım Uygulamaları Sertifikası
BRC İngiliz Parekendecilik Komisyonu
IFS Uluslararası Gıda Standardı
AQAP Milli Savunma Bakanlığı Kalite Güvence Sistem Belgesi

ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi

            Bu standard, ISO tarafından hazırlanan ISO 10002 (2004) standardı esas alınarak TSE Mühendislik Hizmetleri İhtisas Grubu’nca hazırlanmış ve TSE Teknik Kurulu’nun 07 Aralık 2006 tarihli toplantısında Türk Standardı olarak kabul edilerek yayımına karar verilmiştir. ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetimi Sistemi, müşterilerden gelen tüm geri bildirimlerin etkili ve verimli bir şekilde yönetilmesini ve müşteri geri bildirimlerini teşvik ederek müşteri memnuniyeti, sadakatini ve onayını sürdürmeyi amaçlamaktadır.

Müşterilerden gelen her türlü geri bildirim (öneri, talep ve şikâyet) memnuniyetle karşılanarak verilen hizmette bir gelişim aracı olarak kabul edilir. Bu anlayış, misyon, temel ilke ve değerler olarak kurum kültürüne yerleştirilmelidir. Müşteri Geri Bildirimleri Yönetim Sistemi, geri bildirimin kayıtlara alınması ile başlayıp, müşteri tatmini hedefi ile son bulur. ISO 10002 Müşteri memnuniyeti yönetim sistemi, ISO 9001 kalite yönetim sisteminin müşteri odaklılık, müşteri ile iletişim  maddelerinin gereklilikleridir. Aynı zamanda müşteri ile iletişimini her şartta kendi lehine çevirmeyi hedefleyen firmalar bu standardı mevcut ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemlerine entegre edebilecekleri gibi müstakil olarak bu standarda uygun bir yapı geliştirerek belgelendirmeyi tercih edebilirler.

Bu standarda yönelik belgelendirmeyi her ölçekteki kuruluş talep edebilir. Unutulmaması gerek bir nokta; memnun olan müşteri ortalama 8 kurum ya da kişi ile memnuniyetini paylaşırken memnun olmayan bir müşteri memnuniyetsizliğini 27 kurum ya da kişi ile paylaşmaktadır. İnternet ortamında hızlı iletişimin olduğu da dikkate alındığında müşteriyi memnun etmenin günümüzde ne kadar önemli olduğu ve söz konusu paylaşımın hangi boyutlarda olacağını tahmin etmek çok zor değildir. Pazarlama şirketleri, tur operatörleri, otel ve benzeri konaklama tesisleri, internet üzerinden satış yapan bir çok web sitesi başta olmak üzere ürün ve hizmet üreten bir çok firma güvenilir olduklarını kanıtlamak için bu belgelendirmeyi tercih etmektedir. 


Adres: 1690 Sokak No:24 Karşıyaka İş Merkezi Kat:2 D:7 Karşıyaka / İZMİR
E-Mail: kirazci@qmcd.com.tr ve/veya buran@qmcd.com.tr

QMCD, İnke Kalite Yönetim Sistemleri Eğitim Danışmanlıkİnsan Kaynakları Ticaret Ltd.Şti.’nin tescilli ticari markasıdır.
© Copyright 2011 QMCD İş Geliştirme Merkezi
By Enerji Dizayn ®